«فَكُّ رَقَبَةٍ» یک آموزه قرآنی است / همت قرآن آموزان در آزادی یک زندانی
کد خبر: 3968070
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵

«فَكُّ رَقَبَةٍ» یک آموزه قرآنی است / همت قرآن آموزان در آزادی یک زندانی

مسئول موسسه مصباح الهدی، با اشاره به آیه «فَكُّ رَقَبَةٍ»، رها کردن انسان های مظلوم از بند را امر پسندیده قرآنی دانست و گفت: ثمرات و برکات کارهای خیر اول از همه به خودمان بازمی گردد.

منیژه ارمندی، مسئول موسسه قرآنی مصباح الهدی شهرستان لاهیجان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه موسسه مذکور از سال 1391 تاسیس شده است، اظهار کرد: بنده متولد تهران هستم و در آنجا موسسه قرآنی داشتم، اما پس از ساکن شدن در لاهیجان این کار معنوی را ادامه دارم و موسسه مصباح الهدی را در طبقه دوم منزل شخصی خودم تاسیس کردم.

وی هدف از راه اندازی این موسسه قرآنی را ترویج فرهنگ و آموزه های قرآنی دانست و افزود: کلاس های آموزشی در بخش های روخوانی، روانخوانی، مفاهیم، تدبر و نهج البلاغه ویژه بزرگسالان برگزار می شود و کودکان و نوجوانان تنها در ایام تابستان در کلاس های آموزش قرآن شرکت می کنند.

مسئول موسسه مصباح الهدی، با اشاره به برگزاری آزمون های سالانه برای قرآن آموزان و اعطای مدارک تخصصی به آنان، تصریح کرد: متاسفانه ساختمانی که در همسایگی موسسه قرار داشت تخریب شد که در نهایت به واسطه اقلیم مرطوب گیلان، منزل بنده نیز دچار آسیب شدید شد و اکنون در مکان دیگری زندگی می کنم و امکان برگزاری کلاس های آموزشی در موسسه وجود ندارد، اما طی سه سال گذشته ارتباط با قرآن آموزان را قطع نکردیم و به صورت مجازی به آموزش قرآن و برگزاری کلاس های روخوانی و روانخوانی می پردازیم. همچنین قبل از کرونا، بخشی از کلا س های آموزشی را در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان برگزار کردیم و در حال حاضر در انتظار پیدا کردن مکان مناسبی برای ادامه فعالیت موسسه مصباح الهدی هستیم.

ارمندی، با بیان اینکه کلاس های مجازی موسسه مصباح الهدی در ایام شیوع بیماری کرونا نیز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: هر شب یک جزء از قرآن مجید توسط اساتید قرآنی تفسیر می شود.

وی قرائت و تلاوت و روخوانی قرآن را کافی ندانست و اضافه کرد: موسسه مصباح الهدی در طول سال ها فعالیت خود سعی کرده به آموزه های قرآنی عمل کند و یک گام برای باز کردن گره از کار مردم بردارد؛ همچنین هر ساله در ایام ماه مبارک رمضان طرح «بهار در بهار» را برای کارهای خیر اجرا می کنیم.

این فعال قرآنی، از تشکیل کمپین مردمی تهیه گان و ماسک و دستکش و تجهیزات بهداشتی برای بیمارستان های لاهیجان و لنگرود خبر داد و گفت: هزینه لازم برای تهیه این تجهیزات توسط کمک های مادی قرآنیان موسسه فراهم شده است. همچنین اقدام به تهیه بسته های معیشتی و توزیع آن بین نیازمندان می کنیم.

مسئول موسسه مصباح الهدی، با اشاره به آیه «فَكُّ رَقَبَةٍ» در سوره مبارکه بلد، رها کردن انسان های مظلوم از بند را امر پسندیده قرآنی دانست و تصریح کرد: قرآن یک اقیانوس بیکران و مملو از دُر و مروارید است و ما با عمل به آموزه های قرآنی یک به یک این مرواریدها را کسب می کنیم.

وی از آزاد کردن یک زندانی در ماه مبارک رمضان امسال به همت کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان و قرآن آموزان موسسه مصباح الهدی خبر داد و یادآور شد: براساس آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا» کنار هم جمع شدیم تا کارهای خیر را انجام دهیم.

ارمندی، کل بدهی این زندانی را 14 میلیون و 800 هزار تومان دانست و اظهار کرد: این مبلغ توسط موسسه مصباح الهدی پرداخت شد و زندانی مورد نظر از حبس نجات یافت.

مسئول موسسه مصباح الهدی، از دیگر حرکت های معنوی این موسسه را تهیه جهیزیه برای نوعروسان همزمان با سالروز ازدواج امام علی(ع) و فاطمه زهرا(س) دانست و عنوان کرد: خداوند در قرآن می فرماید «مَنْ جَاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ عَشْرُ أَمْثَالِهَا» لذا ثمرات و برکات کارهای خیر اول از همه به خودمان بازمی گردد.

وی از تربیت 15 حافظ قرآنی در موسسه مصباح الهدی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر 50 قرآن آموز داریم که توسط چهار مربی تعلیم می بینند؛ البته در شرایط کرونایی همه این کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود.

ارمندی، با بیان اینکه گاهی مسائل سیاسی و اقتصادی ممکن است انسان را از یاد خدا و قرآن دور کند، متذکر شد: باید از خواندن ظاهری قرآن به سمت محتوا و معنای حقیقی آیات برویم و مکارم اخلاق را از آن استخراج کنیم.

انتهای پیام
captcha